Termíny zkoušek - vypisování: Porovnání verzí

Z Manuály FFUK
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (1 revizi)
 
Řádek 1: Řádek 1:
'''<big><big>manuál pro vyučující a pověřené osoby</big></big>
+
'''<big><big>manuál pro vyučující a pověřené osoby</big></big>'''
'''
 
  
== VYPSÁNÍ NOVÉHO TERMÍNU ==
+
K práci s termíny zkoušek slouží nový modul Termíny zkoušek – vypisování, přístupný na hlavní stránce SIS po přihlášení.  
Termín zápočtu nebo zkoušky se zakládá položkou '''Nový termín''' v horní zelené liště. Při zadávání nového termínu je, kromě základních údajů (den, hodina, místnost, učitel, kapacita), možné nastavit i lhůty, odkdy mají studenti možnost se na termín přihlásit, dokdy se mohou z termínu odhlásit a dokdy se mohou na termín přihlašovat. Dále je možné k termínu nastavit v minutách rozestupy mezi studenty (studenti se pak podle pořadí zapisují na určitý čas).
 
  
 +
== I. VYPSÁNÍ NOVÉHO TERMÍNU ==
 +
Termín zápočtu nebo zkoušky se zakládá položkou Nový v horní zelené liště.
  
[[Soubor:Terminy001.png|rám|střed|Vypsání nového termínu ]]
+
Při zadávání nového termínu je, kromě základních údajů (den, hodina, místnost, učitel, kapacita), možné nastavit i lhůty, odkdy mají studenti možnost se na termín přihlásit, dokdy se mohou z termínu odhlásit a dokdy se mohou na termín přihlašovat. Dále je možné k termínu nastavit v minutách rozestupy mezi  jednotlivými studenty (studenti se pak podle pořadí zapisují na určitý čas). 
  
 +
Po zadání dat, času místnosti a kapacity termínu je možné položkou Náhled rozvrhu graficky zobrazit rozvrh učebny s tím, kam se umístí zakládaná rezervace místnosti pro termín. V případě, že není vyplněn některý z údajů nutných pro založení rezervace, rozvrh se nezobrazí a je uvedena pouze chybová hláška. 
  
Po vyplnění příslušných údajů se nový termín potvrzuje oranžovým tlačítkem '''Vložit'''. Pokud bylo zaškrtnuto políčko Rezervace termínu v Rozvrh NG, vytvoří se rezervace místnosti.  
+
Po vyplnění příslušných údajů se nový termín potvrzuje oranžovým tlačítkem Uložit. Pokud bylo 
 +
zaškrtnuto políčko Rezervace termínu v Rozvrh NG, vytvoří se rezervace místnosti. 
 +
 
 +
Poté se k založenému předmětu přiřadí předmět, stistkem tlačítka Nový předmět.  
  
 +
Otevře se okno pro přidání předmětu. Pokud potřebuji k termínu přidat předmět nevyučovaný 
 +
v aktuálním akademickém roce, zaškrtnu si možnost Předměty včetně posunutých nevyučovaných. 
 +
Kliknutím vyberu předmět, upřesním zaškrtnutím semestr a typ examinace a zvolím tlačítko Uložit. 
 +
Přidané předměty se zobrazují nad tímto oknem. Ikonou AA vedle tabulky mohu změnit řazení předmětů 
 +
podle kódu nebo podle názvu. Ikonou složek vedle pak mohu smazat zvolený výběr předmětů. Předměty 
 +
je možné k termínu přidávat hromadně podržením klávesy Ctrl.  
  
[[Soubor:Terminy002.png|rám|střed|Potvrzení vypsaného termínu a založení rezervace místnosti ]]
+
(Pokud jde o jednosemestrální předmět, s výukou probíhající v zimním i letním semestru, je třeba při 
 +
vypisování termínu v letním semestru k termínu přiřadit předmět 2x. Jednou se zaškrtnutým letním semestrem a jednou se zaškrtnutým zimním semestrem, aby se k termínu mohli přihlásit i studenti, kteří si předmět zapsali už v zimním semestru.) 
 +
 
 +
Detail termínu po zadání předmětu pak vypadá následovně. Nahoře je uveden seznam přiřazených předmětů, dole pak základní údaje o termínu.  
  
  
Poté se k založenému předmětu přiřadí předmět. Pokud potřebuji k termínu přidat předmět nevyučovaný v aktuálním akademickém roce, zaškrtnu si možnost '''Předměty včetně posunutých nevyučovaných'''. Tyto předměty se mi pak zobrazí v seznamu předmětů červeně. Kliknutím vyberu předmět, upřesním zaškrtnutím semestr a typ examinace a zvolím tlačítko '''Přidat předmět'''. Přidané předměty se zobrazují nad
 
  
 +
== II. FILTR ZOBRAZENÍ VYPSANÝCH TERMÍNŮ ==
 +
Filtr slouží pro vyhledání již zadaných termínů podle nastavených parametrů.
  
[[Soubor:terminy003.png|rám|střed|Přidání předmětu k termínu ]]
+
Po vyplnění zvolených položek a volbě tlačítka Hledat se zobrazí seznam vyhledaných termínů. Termíny je zde možné upravovat přes tlačítko Detail, Kopírovat nebo zobrazit seznam studentů či informace o přiřazeném předmětu.
  
 +
Překliknutím pohledu Termíny na Studenti se zobrazí seznam všech studentů zapsaných na nějaký termín.  
 +
 +
== III. DETAIL TERMÍNU ==
 +
Rozkliknutím Detailu termínu se nabízí možnost upravit základní údaje o termínu. V horní části je možné 
 +
přidávat předměty k termínu přes tlačítko Nový předmět nebo předměty z termínu odebírat přes tlačítko 
 +
Zrušit. Pomocí tlačítek v dolní části je pak možné termín Editovat, Kopírovat nebo Smazat.  
  
'''Pokud jde o jednosemestrální předmět, jehož výuka probíhá v zimním i letním semestru, je třeba při vypisování termínu v letním semestru k termínu přiřadit předmět 2x. Jednou se zaškrtnutým letním semestrem a jednou se zaškrtnutým zimním semestrem, aby se k termínu mohli přihlásit i studenti, kteří si předmět zapsali už v zimním semestru.'''
 
  
 +
== IV. PRÁCE SE SEZNAMEM PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ ==
 +
Přihlásit studenty na termín mohu v Detailu termínu pod položkou Zapisovat studenty.
  
== ZOBRAZENÍ VYPSANÝCH TERMÍNŮ ==
+
Po rozkliknutí vyberu daného studenta a kliknutím na Zapsat ho zapíši na termín, tím se studentovi 
Vyhledávání a zobrazení vypsaných termínů na základě zvoleného kritéria umožňují položky '''Předměty''', '''Učitelé''', '''Katedra''' (pouze v roli za katedru), '''Místnost''' v horní zelené liště. Po volbě každé z položek se vyplní filtr a klikne na tlačítko '''Seznam termínů'''. Zobrazí se seznam vyhledaných termínů(v zelené liště položka '''Termíny'''). Termíny je zde možné upravovat přes tlačítko '''Detail''' nebo kopírovat tlačítkem '''Nový (kopie)'''.  
+
odešle email informující o jeho přihlášení k termínu. Zápis na termín mohu provést i hromadně. 
 +
Zaškrtnutím vyberu studenty, kterým chci předmět zapsat a v dolním rolovacím menu zvolím Zapsat 
 +
(dále mám možnost zaškrtnutým studentům napsat email). Pokud mám delší seznam studentů, mohu si 
 +
zapsané do předmětu vyhledat i podle příjmení ve filtru nad seznamem.
  
 +
Po provedení zápisu studentů na termín se nahoře nad informací o termínu zobrazí zapsaní studenti ve 
 +
žlutém pruhu s hláškou o odeslaném emailu. 
  
[[Soubor:Terminy004.png|rám|střed|Seznam vyhledaných termínů]]
+
V případě, že je naplněna kapacita předmětu, mohu vybírat z možností zápisu studenta na termín nebo 
+
ze zápisu studenta na čekací listinu – Zapsat hlídání na termín. 
 
 
Překliknutím do položky '''Studenti''' v zelené liště se zobrazí seznam všech již zapsaných studentů na vyhledané termíny, který je možné převést i do Excelu.
 
 
 
 
[[Soubor:Terminy005.png|rám|střed|Seznam studentů zapsaných na termínech]]
 
  
  
== DETAIL TERMÍNU ==
+
Při zadání hlídání vyplníme datum, do kterého má být termín studentovi hlídán.
Položka '''Upravit''' nabízí možnost upravit základní údaje o termínu, položka '''Upravit předměty''' pak umožňuje úpravu předmětů, pro které je termín vypsán. '''Nový (kopie)''' vytvoří nový termín s použitím údajů v právě otevřeném termínu.
 
Tlačítko Z'''rušit termín''' ve spodní části obrazovky smaže celý termín.  
 
  
 +
Studenty s nastaveným hlídáním termínu (na čekací listině termínu) je pak možné zobrazit pod položkou 
 +
Hlídání v  zelené liště menu. 
  
== PRÁCE SE SEZNAMEM PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ ==
+
Studentům je možné odsud upravit nebo zrušit nastavené hlídání termínu (přes ikony po levé straně 
Další položkou je '''Seznam studentů''', která zobrazuje seznam studentů zapsaných na daný termín a možnost je z daného termínu škrtnout(pomocí oranžového
+
tabulky) nebo hromadně posílat email (v dolním rolovacím menu).  
tlačítka '''Škrtnout studenta'''), případně označit, že je student z termínu omluven (tlačítko '''Omluvit studenta''').  
 
  
  
[[Soubor:Terminy006.png|rám|střed|Škrtnutí a omluvení studenta z termínu]]
+
== V. ŠKRTÁNÍ A OMLUVA Z TERMÍNU A DALŠÍ PRÁCE SE SEZNAMEM PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ ==
 +
Seznam studentů je přístupný ze zelené lišty menu.
  
 +
Zobrazuje seznam studentů zapsaných na daný termín. Nabízí možnost studenty z daného termínu 
 +
Škrtnout, případně označit jejich omluvení z termínu.
  
Dole pod seznamem seznamem studentů je možné pomocí tlačítek zobrazit seznamy studentů pro tisk.  
+
Nahoře v pravém rohu nad seznamem je možné pomocí tlačítek vygenerovat CSV, XLS nebo PDF soubor 
 +
se seznamem studentů. 
 +
Dolní rolovací menu pak nabízí možnosti:  
 +
* Poslat email – hromadně označeným studentům odesílá mail. 
 +
* Vypsat kartu studenta – na FF UK se většinou výstup této karty nepoužívá.  
 +
* Škrtnout – škrtá označené studenty z termínu.  
 +
* Škrtnout studenty (rekvizity) zápočtu ‐ obsahuje kontrolu na nesplněné rekvizity daného typu. 
  
V zelené liště jsou pak dále k dispozici další položky:
+
Položka Rozpis v zelené liště menu‐ nabízí možnost vygenerování rozpisu termínu zkoušky podle 
* '''Fronta''' zobrazuje studenty čekající na uvolnění místa na termínu. 
+
zadaného časového intervalu v minutách (může se zadat už při zakládání nebo úpravě termínu).
* '''Poslat mail '''  hromadně vybraným studentům ze seznamu přihlášených na termín odesílá mail. 
 
* '''Rozpis''' nabízí možnost vygenerování rozpisu termínu zkoušky podle zadaného časového intervalu v minutách (udává se při zakládání nebo úpravě termínu)  
 
  
  
== DALŠÍ POLOŽKY MENU V HORNÍ ZELENÉ LIŠTĚ ==
+
== VI. DALŠÍ POLOŽKY MENU V HORNÍ ZELENÉ LIŠTĚ ==
* '''Změna roku'''  umožňuje nahlédnout do vypsaných termínů minulých let.
+
Položka Nastavení umožňuje změnu roku a možnost nahlédnout do vypsaných termínů minulých let.
* '''Kontroly'''  obsahuje kontrolu 4. termínu, tedy zda na termín nejsou přihlášeni i studenti, kteří již vyčerpali všechny tři pokusy.
 

Verze z 28. 11. 2013, 14:42

manuál pro vyučující a pověřené osoby

K práci s termíny zkoušek slouží nový modul Termíny zkoušek – vypisování, přístupný na hlavní stránce SIS po přihlášení.  

I. VYPSÁNÍ NOVÉHO TERMÍNU

Termín zápočtu nebo zkoušky se zakládá položkou Nový v horní zelené liště.

Při zadávání nového termínu je, kromě základních údajů (den, hodina, místnost, učitel, kapacita), možné nastavit i lhůty, odkdy mají studenti možnost se na termín přihlásit, dokdy se mohou z termínu odhlásit a dokdy se mohou na termín přihlašovat. Dále je možné k termínu nastavit v minutách rozestupy mezi  jednotlivými studenty (studenti se pak podle pořadí zapisují na určitý čas). 

Po zadání dat, času místnosti a kapacity termínu je možné položkou Náhled rozvrhu graficky zobrazit rozvrh učebny s tím, kam se umístí zakládaná rezervace místnosti pro termín. V případě, že není vyplněn některý z údajů nutných pro založení rezervace, rozvrh se nezobrazí a je uvedena pouze chybová hláška. 

Po vyplnění příslušných údajů se nový termín potvrzuje oranžovým tlačítkem Uložit. Pokud bylo  zaškrtnuto políčko Rezervace termínu v Rozvrh NG, vytvoří se rezervace místnosti.    Poté se k založenému předmětu přiřadí předmět, stistkem tlačítka Nový předmět.  

Otevře se okno pro přidání předmětu. Pokud potřebuji k termínu přidat předmět nevyučovaný  v aktuálním akademickém roce, zaškrtnu si možnost Předměty včetně posunutých nevyučovaných.  Kliknutím vyberu předmět, upřesním zaškrtnutím semestr a typ examinace a zvolím tlačítko Uložit.  Přidané předměty se zobrazují nad tímto oknem. Ikonou AA vedle tabulky mohu změnit řazení předmětů  podle kódu nebo podle názvu. Ikonou složek vedle pak mohu smazat zvolený výběr předmětů. Předměty  je možné k termínu přidávat hromadně podržením klávesy Ctrl.  

(Pokud jde o jednosemestrální předmět, s výukou probíhající v zimním i letním semestru, je třeba při  vypisování termínu v letním semestru k termínu přiřadit předmět 2x. Jednou se zaškrtnutým letním semestrem a jednou se zaškrtnutým zimním semestrem, aby se k termínu mohli přihlásit i studenti, kteří si předmět zapsali už v zimním semestru.)    Detail termínu po zadání předmětu pak vypadá následovně. Nahoře je uveden seznam přiřazených předmětů, dole pak základní údaje o termínu.  


II. FILTR ZOBRAZENÍ VYPSANÝCH TERMÍNŮ

Filtr slouží pro vyhledání již zadaných termínů podle nastavených parametrů.

Po vyplnění zvolených položek a volbě tlačítka Hledat se zobrazí seznam vyhledaných termínů. Termíny je zde možné upravovat přes tlačítko Detail, Kopírovat nebo zobrazit seznam studentů či informace o přiřazeném předmětu.

Překliknutím pohledu Termíny na Studenti se zobrazí seznam všech studentů zapsaných na nějaký termín.  

III. DETAIL TERMÍNU

Rozkliknutím Detailu termínu se nabízí možnost upravit základní údaje o termínu. V horní části je možné  přidávat předměty k termínu přes tlačítko Nový předmět nebo předměty z termínu odebírat přes tlačítko  Zrušit. Pomocí tlačítek v dolní části je pak možné termín Editovat, Kopírovat nebo Smazat.  


IV. PRÁCE SE SEZNAMEM PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ

Přihlásit studenty na termín mohu v Detailu termínu pod položkou Zapisovat studenty.

Po rozkliknutí vyberu daného studenta a kliknutím na Zapsat ho zapíši na termín, tím se studentovi  odešle email informující o jeho přihlášení k termínu. Zápis na termín mohu provést i hromadně.  Zaškrtnutím vyberu studenty, kterým chci předmět zapsat a v dolním rolovacím menu zvolím Zapsat  (dále mám možnost zaškrtnutým studentům napsat email). Pokud mám delší seznam studentů, mohu si  zapsané do předmětu vyhledat i podle příjmení ve filtru nad seznamem.

Po provedení zápisu studentů na termín se nahoře nad informací o termínu zobrazí zapsaní studenti ve  žlutém pruhu s hláškou o odeslaném emailu. 

V případě, že je naplněna kapacita předmětu, mohu vybírat z možností zápisu studenta na termín nebo  ze zápisu studenta na čekací listinu – Zapsat hlídání na termín. 


Při zadání hlídání vyplníme datum, do kterého má být termín studentovi hlídán.

Studenty s nastaveným hlídáním termínu (na čekací listině termínu) je pak možné zobrazit pod položkou  Hlídání v  zelené liště menu. 

Studentům je možné odsud upravit nebo zrušit nastavené hlídání termínu (přes ikony po levé straně  tabulky) nebo hromadně posílat email (v dolním rolovacím menu).  


V. ŠKRTÁNÍ A OMLUVA Z TERMÍNU A DALŠÍ PRÁCE SE SEZNAMEM PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ

Seznam studentů je přístupný ze zelené lišty menu.

Zobrazuje seznam studentů zapsaných na daný termín. Nabízí možnost studenty z daného termínu  Škrtnout, případně označit jejich omluvení z termínu.

Nahoře v pravém rohu nad seznamem je možné pomocí tlačítek vygenerovat CSV, XLS nebo PDF soubor  se seznamem studentů.  Dolní rolovací menu pak nabízí možnosti:  

  • Poslat email – hromadně označeným studentům odesílá mail. 
  • Vypsat kartu studenta – na FF UK se většinou výstup této karty nepoužívá.  
  • Škrtnout – škrtá označené studenty z termínu.  
  • Škrtnout studenty (rekvizity) zápočtu ‐ obsahuje kontrolu na nesplněné rekvizity daného typu. 

Položka Rozpis v zelené liště menu‐ nabízí možnost vygenerování rozpisu termínu zkoušky podle  zadaného časového intervalu v minutách (může se zadat už při zakládání nebo úpravě termínu).


VI. DALŠÍ POLOŽKY MENU V HORNÍ ZELENÉ LIŠTĚ

Položka Nastavení umožňuje změnu roku a možnost nahlédnout do vypsaných termínů minulých let.