Intranet - SharePoint: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Řádek 79: | Řádek 79: | ||
== Práce v režimu změn== | == Práce v režimu změn== | ||
+ | Můžete zobrazit historii, kdo dokument kdy editoval: | ||
+ | |||
+ | [[File:interni_dokumenty_historie.png]] | ||
+ | |||
+ | Přehled verzí dokumentu: | ||
+ | |||
+ | [[File:interni_dokumenty_historie2.png]] | ||
+ | |||
+ | Kliknutím na datum si můžete příslušné verze zobrazit, nebo se k nim vrátit: | ||
+ | |||
+ | [[File:interni_dokumenty_historie3.png]] |
Verze z 3. 3. 2014, 09:35
Fakultní intranet
Obsah
- 1 Obecné informace
- 2 Přihlášení do intranetu
- 3 Základní orientace v prostředí intranetu
- 4 Přecházení mezi fakultním intranetem a úložištěm Vašich osobních dokumentů (OneDrive)
- 5 Rozdělení na část informační pro všechny zaměstnance a část interní - vnitřní dokumenty oddělení děkanátu
- 6 Sdílení dokumentů se zaměstnanci fakulty a s externisty
- 7 Editace ve webové aplikaci versus editace u sebe na počítači (v plné aplikaci MS Office)
- 8 Práce v režimu změn
Obecné informace
- Naše fakulta používá pro intranet aplikaci SharePoint. Je to prostředí, které po přihlášení zpřístupňuje a umožňuje sdílet interní materiály.
Přihlášení do intranetu
- Klikněte na odkaz intranet na fakultním webu (například v sekci zaměstnanec, nebo v rychlých odkazech vpravo nahoře), případně můžete přímo použít link http://intranet.ff.cuni.cz. Pak uvidíte tuto přihlašovací obrazovku:
Základní orientace v prostředí intranetu
- Struktura Internetu kopíruje v mnoha ohledech strukturu externího webu, proto by orientace měla být v mnoha ohledech intuitivní.
- Po přihlášení do Intranetu se ocitnete na úvodní stránce, která v levém menu nabízí rozcestník pro rychlý přístup k důležitým kontaktům a dokumentům v rámci fakulty jako jsou předpisy, opatření děkana, nebo ucelený seznam všech formulářů.
- Pro interní informace ohledně jednotlivých oddělení děkanátu či jiných součástí stačí toto oddělení vybrat z horního menu.
- Intranetový prostor je dále rozdělen na webovou část a osobní úložiště pro práci s dokumenty zvané OneDrive.
Přecházení mezi fakultním intranetem a úložištěm Vašich osobních dokumentů (OneDrive)
- Součástí každého uživatelského účtu je i osobní prostor pro vaše soubory a dokumenty zvaný OneDrive.
- Do svého úložistě se dostanete snadno kliknutím na položku "OneDrive" v pravém horním menu.
- V rámci svého úložiště můžete nahrávat, vytvářet a sdílet dokumenty s dalšími uživateli napříč zařízeními.
- Pro návrat do prostředí intranetu je nutné kliknout na položku "Weby" v horním menu vpravo.
- A na následující stránce rozkliknout položku "INTRANET".
Rozdělení na část informační pro všechny zaměstnance a část interní - vnitřní dokumenty oddělení děkanátu
Stránky každého oddělení obsahují informace pro všechny zaměstnance, ale také část určenou výhradně pro zaměstnance daného oddělení. Zde mohou být uloženy interní dokumenty tohoto oddělení.
Sdílení dokumentů se zaměstnanci fakulty a s externisty
- V rámci úložiště knihovny "Interní dokumenty" je možné sdílet jednotlivé dokumenty a kolaborativně s nimi pracovat.
- Vedle názvu dokumentu, který chcete sdílet, rozkliknete tři tečky pro vyvolání nabídky, ve které potvrdíte možnost "Sdílet".
- V případě sdílení dokumentu s dalším zaměstnancem fakulty stačí napsat jméno požadovaného uživatele a z nabídky vybrat jeho oprávnění, zda může do dokumentu pouze nahlédnout zda či jej může editovat. Můžete také zvolit, zdali se mu má odeslat pozvánka emailem či nikoli.
- V případě sdílení dokumentu s externím uživatelem je třeba napsat emailovou adresu tohoto uživatele a zrušit zatržení pole "Vyžadovat přihlášení".
- Po potvrzení modrým tlačítkem "Sdílet" odešlete pozvánku vybraným uživatelům.
- Všechny dokumenty, které s vámi ostatní uživatelé Intranetu sdílí, naleznete v podmenu "Sdílí se mnou" vašeho osobního úložiště OneDrive.
Editace ve webové aplikaci versus editace u sebe na počítači (v plné aplikaci MS Office)
Pro práci s dokumenty v rámci Intranetu můžete využít kancelářských aplikací MS Office přímo ve vašem prohlížeči.
- Na rozdíl od editace v desktopové verzi balíku MS Office nejsou dokumenty uloženy ve vašem počítači a všechny změny se ukládají na vzdálený cloudový server odkud jsou dostupné napříč zařízeními.
- Tyto webové aplikace jsou vám dostupné i na zařízeních, kde nemáte klasický MS Office nainstalovaný (např. na vašem domácím počítači / laptopu).
- V případě potřeby je samozřejmě možné si požadovaný dokument do zařízení stáhnout (viz. obrázek).
Práce v režimu změn
Můžete zobrazit historii, kdo dokument kdy editoval:
Přehled verzí dokumentu:
Kliknutím na datum si můžete příslušné verze zobrazit, nebo se k nim vrátit: