Vypisování témat prací

Z Manuály FFUK
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

SEZNAM A FILTR VYPSANÝCH TÉMAT PRACÍ

  • K evidenci témat závěrečných prací slouží modul Vypisování témat prací dostupný po přihlášení do SIS.
  • Pro bližší informace lze použít také menu Nápověda (ikona s otazníkem) v pravém horním rohu.
  • Po vstupu do modulu vypisování témat prací se otevře Filtr, pomocí kterého můžeme prohlížet již zadaná témata prací. Pomocí zadaných parametrů je možné si zobrazit požadovaná témata prací.
  • Filtr je možné si přizpůsobit podle vlastních potřeb. Vlastní nastavení filtru si provedeme pomocí ikony Upravit nastaveni(ozubené kolo) v záhlaví filtru. Po kliknutí na ní se otevře okno, ve kterém si zaškrtnutím/odškrtnutím můžeme navolit položky, které chceme ve filtru mít. Nastavené změny pak jen potvrdíme tlačítkem Uložit.
  • Obsah jednotlivých položek filtru je popsán pod ikonou Nápovědy (modré kolečko s otazníkem). Ikona ozubeného kola se zelenou šipkou vrací nastavení položek filtru do původního fakultního nastavení.


VYPSÁNÍ NOVÉHO TÉMATU PRÁCE

  • Nové téma práce vypíšeme kliknutím na položku Nová práce v horní zelené liště menu.
  • Povinně vyplníme označená pole (Téma v jazyce práce, Téma v angličtině, Akademický rok vypsání a Typ práce).
  • Podle sebe upřesníme další položky. Pole Vedoucí/Školitel, Obor práce a Řešitel se vždy vyplňují výběrem z číselníku přes ikonu lupy, jejich pole nikdy nevyplňujeme ručně. Po stisknutí ikony lupy se zobrazí nové okno, ve kterém si pomocí filtru vyhledám požadovaný záznam a přidám jej pomocí kliknutí na ikonu zeleného plus (u oboru) nebo na ikonu zelené šipky (u vedoucího a řešitele práce).
  • Pole Obor práce nezapomínáme nikdy vyplnit. Pokud student studuje dvouobor, vyplňuje se zde pouze jeden obor, diplomní.
  • Má-li být téma práce nabízeno volně k dispozici studentům pro přihlášení, nevyplňujeme pole Řešitel.
  • Po vyplnění příslušných polí je nutné nové téma práce uložit pomocí tlačítka Uložit vlevo dole.


KONTROLA ZALOŽENÍ, POTVRZENÍ A SCHVÁLENÍ PRÁCE

  • Po uložení tématu práce si náhledem zkontrolujeme vyplněná pole.
  • Aby se student dostal k editaci přihlášené práce, je třeba mu přidělení tématu ještě potvrdit tlačítkem Zadat.
  • Pokud nyní narazíme na chybu, práci nepotvrdíme, ale nejdřív editujeme. Po potvrzení práce totiž již není možná editace většiny polí. Chybný zápis je možné zrušit pomocí tlačítka Zrušit zápis, čímž odebereme přidělení práce řešiteli. Chceme-li vymazat zadání tématu práce, vyhledáme si téma práce v seznamu prací a vymažeme. (Pouze v případě duplicity či chyby v zadání práce.)
  • Pověřená osoba za katedru také nezapomene, že po zadání práce je potřeba zadání Schválit.


EDITACE PRÁCE STUDENTEM

  • Po potvrzení nové práce si student vyplní klíčová slova, klíčová slova v angličtině, jazyk práce, zásady pro vypracování, seznam odborné literatury a vše uloží.
  • Klíčová slova je třeba zadat uvážlivě, protože podle nich je práce dohledatelná v Centrálním katalogu UK a v dalších univerzitních databázích.


TISK ZADÁNÍ PRÁCE

  • Zadání práce je třeba prostřednictvím pověřené osoby vytisknout.
  • Zadání se tiskne až po vyplnění povinných informací studentem. Tiskne se jeden výtisk, který se podepsaný studentem, vedoucím katedry a vedoucím práce doručí na Studijní oddělení ke kontrole dle harmonogramu akademického roku. Zadání je možné tisknout jednotlivě v detailu práce nebo hromadně pomocí položky Hromadný tisk zadání v horní zelené liště menu.


VLOŽENÍ PRÁCE STUDENTEM A PŘEDBĚŽNÁ KONTROLA PRÁCE

  • Student vloží soubory práce.
  • Pověřená osoba provede kontrolu souladu tištěné a elektronické podoby práce.
  • Vedoucí práce si (stejně jako student) může kdykoli před odevzdáním práce požádat o předběžnou kontrolu na plagiáty prostřednictvím Theses.cz pomocí ikony žlutého trojúhelníku se zeleným plus. Kontrola proběhne zpravidla v následujících 24 hodinách, může však trvat až 5 dní. Její výsledek se zobrazí ve sloupci Stav kontroly společně s PDF protokolem. Tato kontrola se automaticky provádí po odevzdání práce studentem.
  • Před odevzdáním práce může také vedoucí práce požádat o vyloučení práce ze zveřejnění či o prodloužení lhůty pro zveřejnění. Žádost se podává v položce Žádosti o neveřejnost souborů a prodloužení lhůt ve spodní zelené liště menu. Po rozkliknutí ikony složky se zeleným plus se vyplní text žádosti a potvrdí tlačítkem Podat žádost.


VLOŽENÍ OPONENTŮ, POSUDKŮ A PRŮBĚHU OBHAJOBY

  • V seznamu prací vyhledáme příslušnou práci.
  • Ve spodním rolovacím menu zadáme Upravit záznam o práci a klikneme na tlačítko Vykonat.
  • Oponenta vybereme pomocí ikony lupy z číselníku. Pokud není oponent vyplněn, nelze vložit posudek!!!
  • Dále vyplníme datum a místo konání obhajoby.
  • Z rolovací lišty v oddílu Přidat soubor zvolíme vždy požadovaný soubor (Posudek vedoucího, Posudek oponenta, Záznam o průběhu oobhajoby), zvolíme způsob nahrání souboru a pomocí ikony lupy vybereme soubor uložený v počítači a potvrdíme tlačítkem Uložit.
  • Záznam o průběhu obhajoby je možné vložit také jako textový dokument nebo jako naskenovaný soubor. Budeme-li vkládat záznam o průběhu obhajoby jako naskenovaný soubor, nezapomeneme přelepit podpis předsedy komise.

FINALIZACE ODEVZDANÉ PRÁCE

  • Finalizovat práci můžeme až po zadání výsledku obhajoby. Práci tedy finalizujeme nejdříve 16. den po obhajobě (do 15 dnů po obhajobě mohou studenti ještě nahrávat k práci Errata) a nejpozději 20. den po obhajobě.
  • Odevzdanou a zeditovanou práci finalizujeme pomocí výběru možnosti Finalizovat práci v dolní rolovací liště. Provedení potvrdíme tlačítkem Vykonat.
  • Pokud nejde práce finalizovat z důvodu nevyplnění nějakých údajů, objeví se v horní části obrazovky červené upozornění, co je třeba doplnit. Zkontrolujeme tedy znovu záznam o práci, údaj doplníme a finalizaci zkusíme provést znovu.
  • Finalizací se v tomto případě rozumí uzavření záznamu o práci a převedení celé práce do Repozitáře UK. Odevzdané závěrečné práce je tedy možné prohlížet v Repozitáři UK. SIS v tomto případě sloužil pouze jako prostředek pro odevzdání práce.