Úložiště souborů - OneDrive

Z Manuály FFUK
Verze z 28. 1. 2021, 12:51, kterou vytvořil Hundmaff (diskuse | příspěvky) (→‎OBECNÉ INFORMACE)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

OneDrive - úložiště souborů, místo ke sdílení

OBECNÉ INFORMACE

Prostředí OneDrive pro firmy je vaše pracovní knihovna. Jedná se o alternativu k disku H:, která je však jakožto webové úložiště dostupná odkudkoli.


OneDrive můžete použít k uspořádání a ukládání pracovních dokumentů. Všechny soubory, které uložíte na OneDrivu, jsou ve výchozím nastavení soukromé. Výjimkou jsou soubory umístěné ve zvláštní složce Sdílené se všemi. Snadno můžete sdílet soubory a spolupracovat na dokumentech se spolupracovníky ve vaší organizaci. Můžete taky synchronizovat OneDrive se svým počítačem.

OneDrive je obdobou jiných dostupných nástrojů, přináší však výrazně vyšší úložný prostor pro Vaše soubory - 1 TB. To je výrazně více než například DropBox (2 GB) nebo Google disk (15 GB sdíleno s Gmailem). K dispozici jsou klientské aplikace i pro mobilní zařízení.

Příprava aplikace OneDrive při prvním spuštění

Při prvním vstupu do vašeho úložiště OneDrive trvá několik minut jeho příprava.

  • V mezičase budete vyzváni k vyplnění dodatečných údajů v rámci vašeho účtu jako je fotografie apod.
  • Tyto kroky jsou čistě dobrovolné a nijak neovlivní zpřístupnění vašeho úložiště, které na poprvé zabere několik chvil.

Skydrive.png

Práce se složkami

Pro lepší organizaci vašich dokumentů je možné využít složek.

Folder.png


  • Složku ve vašem úložišti vytvoříte skrze nabídku "+ nový dokument" a následným vybráním položky "Nová složka".
  • Do složky přidáte dokumenty prostým přetažením, nebo přímo vytvořením/nahráním dokumentu v rámci této složky.
  • Celé složky včetně jejich obsahu je možné sdílet s ostatními uživateli stejně jako je tomu u jednotlivých dokumentů.

Vytváření, nahrávání, kopírování a editace dokumentů

V rámci vašeho úložiště můžete snadno vytvářet, nahrávat, kopírovat a editovat dokumenty.

Create.png


  • Nový dokument vytvoříte skrze nabídku "+ nový dokument" a následným vybráním typu požadovaného dokumentu.


Upload.png

  • Pro nahrání soubory jednoduše přetáhnete.
  • Pro editaci stačí požadovaný dokument rozkliknout (dokument musí být v kompatibilním formátu).

Sdílení dokumentů

V rámci úložiště OneDrive je možné sdílet jednotlivé dokumenty a kolaborativně s nimi pracovat.

Onedrive share 1.png


  • Vedle názvu dokumentu, který chcete sdílet, rozkliknete tři tečky pro vyvolání nabídky, ve které potvrdíte možnost "Sdílet".

Onedrive share 2.png

  • Kliknutím na zvýrazněnou část mužete upravit, kdo bude mít k dokumentu přístup.
  • Výchozí nastavení je, že přístup k dokumentu (včetně úprav) bude mít každý komu pošlete odkaz na dokument.

Onedrive share 3.png

  • V nastavení přístupu k dokumentu můžete povolit nebo zakázat úpravy, případně nastavit další možnosti.

Onedrive share 4.png

  • Následně tlačítkem "Kopírovat odkaz" vygenerujete odkaz pro sdílení dokumentu.

Onedrive share 5.png

  • Vygenerovaný odkaz zde můžete zkopírovat a pak odeslat emailem lidem, kteří mají mít k dokumentu přístup.

Editace ve webové aplikaci versus editace u sebe na počítači (v plné aplikaci MS Office)

Pro práci s dokumenty v rámci Intranetu můžete využít kancelářských aplikací MS Office přímo ve vašem prohlížeči.

  • Na rozdíl od editace v desktopové verzi balíku MS Office nejsou dokumenty uloženy ve vašem počítači a všechny změny se ukládají na vzdálený cloudový server odkud jsou dostupné napříč zařízeními.
  • Tyto webové aplikace jsou vám dostupné i na zařízeních, kde nemáte klasický MS Office nainstalovaný (např. na vašem domácím počítači / laptopu).
  • V případě potřeby je samozřejmě možné si požadovaný dokument do zařízení stáhnout (viz. obrázek).

Download.png

Klientské aplikace

OneDrive umožňuje nainstalovat na lokální PC aplikaci, která synchronizuje soubory z webového úložiště do složky na disku Vašeho PC. To je výhodné zejména v případě notebooku, který není trvale připojen k Internetu. Microsoft Office 2013 tuto aplikaci už zahrnuje, není třeba ji tedy instalovat. Instalační soubory lze stáhnout na následujících odkazech (v případě požadavku na instalační klíč použijte: 3V9N8-W93CC-FQPB8-Y9WVF-TVGJ3):

OneDrive pro firmy 32-bit

OneDrive pro firmy 64-bit

Aplikace pro Apple Mac

pro OS X

Aplikace pro Iphone, Ipad

OneDrive pro firmy - IOS 6.0

Aplikace pro Android

OneDrive pro Android

Aplikace pro Linux

GoodSync aplikace pro Linux

Mobilní aplikace

Pro práci se svými dokumenty je k dispozici mobilní aplikace Microsoft Office Mobile, která je dostupná pro Android, iOS a Windows Phone.

Návod pro Android (iOS)

1Screenshot 2014-08-20-14-32-15.png


Příslušnou aplikaci získáte ve svém obchodě s aplikacemi (Google Play / App Store)


Screenshot 2014-08-20-14-34-38.png


Po úspěšné instalaci a spuštění vás aplikace vyzve k přihlášení. Přihlášení k této aplikaci je totožné s přihlášením do intranetu, tedy ve formátu login@ff.cuni.cz.


Screenshot 2014-08-20-14-36-28.png


Po ověření emailové adresy vás aplikace vyzve k zádání hesla. V tomto případě se jedná o standardní fakultní heslo.


Screenshot 2014-08-20-14-39-31.png


V případě zadání korektních údajů se ocitnete v úložišti OneDrive s možností pracovat se svými dokumenty.

Připojení OneDrive jako složky v Průzkumníku souborů

OneDrive - WebDav

Krátké ilustrační videomanuály

Pro seznámení s možnostmi Onedrive pro firmy se můžete podívat i na OneDrive Pro videomanuály.

Řešení problémů

Základní informace o řešení problémů se synchronizací najdete zde.