Microsoft Outlook - webové rozhraní

Z Manuály FFUK
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Zřízení přístupu k fakultní poštovní schránce

Informace o nastavení přístupu k fakultní poštovní schránce najdete z bezpečnostních důvodu na Intranetu (nutné je přihlášení jménem a heslem). Na této stránce najdete běžné uživatelské informace o používání programu Microsoft Outlook.

Přidávání a odebírání uživatelů do skupin

Microsoft Outlook podporuje dva typy skupin:

  1. Skupiny Microsoft 365 (dříve Office 365) - skupiny umožňující sdílení souborů, apod. (Obecné informace).
  2. Distribuční skupiny - jednoduché skupiny pro rozesílání emailů.

Do těchto skupin se přidávají a odebírají uživatelé jiným způsobem. Návod je v následujících oddílech.

Skupiny Microsoft 365

Videonávod je zde.

Distribuční skupiny

Přihlašte se intranetovým účtem do svého webového Outlooku na adrese outlook.office.com

Stiskněte vpravo nahoře symbol Kolo.png a dále dole > Zobrazit všechna nastavení Outlooku

OWA presmerovani 00.png

Rozbalte menu "Obecné".

Následně zvolte položku "Distribuční skupiny":

Outlook skupiny1.png

Vyberte skupinu, kterou vlastníte a kterou chcete upravit:

Outlook skupiny2.png

V nastavení skupiny upravte seznam členů v oddíle "Členství" pomocí symbolů + a -:

Outlook skupiny3.png


Připojení cizího kalendáře

1. Přepnout se do sekce "Kalendář". Kliknout na "Přidat kalendář".

KalendarWeb1.jpg


2. Volba "Z adresáře". Najít uživatele nebo sdílený kalendář, který chcete přidat:

KalendarWeb2.jpg


3. Sdílený kalendář můžete zobrazit zaškrtnutím pole vedle jeho názvu.

KalendarWeb3.jpg

Vypnutí funkce "Nepotřebná" pošta

Stiskněte vpravo nahoře symbol Kolo.png a dále dole > Pošta

OWA presmerovani 00.png

Zvolte Automatické zpracování > Nepotřebné - viz obrázek:

OWA-Nepotrebne.png

Vypnutí zobrazení podle konverzací

Outlook zobrazuje při prvním použití emaily seskupené podle konverzací. Pokud chcete zobrazit emaily standardním způsobem doporučujeme toto zobrazení vypnout (viz následující obrázek).


Outlook web konverzace.png

Zrušení přesměrování na jinou emailovou adresu

Přesměrování emailu na mimofakultní adresu bylo v souvislosti s GDPR zakázáno Pokynem pověřence UK č. 3. Zde naleznete návod, jak dříve zřizené přesměrován zrušit.

Stiskněte vpravo nahoře symbol Kolo.png a dále dole > Pošta

OWA presmerovani 00.png

Zde existují dvě možnosti, jak může být přeposílání nastaveno.

1. Zrušení přeposílání pomocí volby "Přeposílání"

Zvolte Účty / Přeposílání, zvolte volbu Přestat přeposílat a potvrďte tlačítkem Uložit

OWA presmerovani 04.png

2. Zrušení přeposílání pomocí pravidla

Zvolte Pravidla doručené pošty, vyberte pravidlo přesměrování, klikněte na symbol odpadkového koše a potvrďte tlačítkem Uložit

OWA presmerovani 03.png


Otevření dalšího mailboxu, ke kterému máte práva

Klikněte na ikonu uživatele vpravo nahoře a zvolte "Otevřít jinou schránku".

Outlook web open other mailbox1.png

Vyplňte příjmení osoby, emailovou adresu nebo jméno schránky, kterou chcete otevřít, a vyhledejte ji v adresáři.

Outlook web open other mailbox2.png

Stiskněte OK.

Synchronizace kalendáře v Outlooku s Google kalendářem

Synchronizaci doporučujeme používat jen pokročilým uživatelům.

Nefunguje 100% spolehlivě a mohou se projevovat různé anomálie.

Návod na nastavení je na stránkách f. Microsoft.

Email chybně byl označen jako spam

V případě že byl legitimní email označen jako spam a chcete docílit úpravu spamového filtru, postupujte následovně:

  1. Ve webovém Outlooku najděte ve složce "Nevyžádaná pošta" zprávu, která byla chybně označena jako spam.
  2. Pravým tlačítkem myši klikněte na zprávu a zvolte "Označit jako Není nevyžádaná". Neni-spam-01.png
  3. V následujícím dialogu zvolte "Nahlásit". Neni-spam-02.png