Metodika pro web a intranet
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
Obsah
Text
Titulek k článku
- Titulek je používán ve vyhledávačích a URL, proto by měl být smysluplný, krátký a výstižný.
- Měl by být krátký na jeden řádek, avšak stále dostatečně informativní.
- Při psaní titulku nepoužívejte pouze velká písmena.
Obrazový materiál
Obrázky v textu
- Nahrávejte obrázky v menší velikosti a formátu, aby zbytečně nezpomalovaly načítání stránky.
- Je-li potřeba, obraz ořízněte. Oříznutí pomáhá definovat předmět obrazu tím, že odstraní nadbytečné pozadí.
- Aby váš obrázek zaujal pozornost čtenáře, používejte kontrastní barvy.
Formáty
- Existují tři obrazové formáty, které se využívají pro webové stránky – GIF, JPEG, PNG.
- Pro fotografie a grafiku doporučujeme používat formát JPEG.
Header na úvodní stránce
- Rozměry – 1280px x 250px.
- Obsahuje krátký titulek a perex (150 – 200 znaků).
Boční bannery na úvodní stránce
- Zachovávejte jednotný rozměr - 320px x 95px.
- Na stránce může být maximálně 6 bannerů.
- Banner by měl být graficky co nejjednodušší a měl by obsahovat minimum textu.
Odkazy
Odkaz v textu
- Ujistěte se, že je odkaz funkční.
- Zkontrolujte obsah, na který odkazujete.
- Nepište “klikněte zde” jako jediný text odkazu.
- Propojte odkaz s textem přirozeně.
- Pište jasné odkazy. Pokud stojí v odkazu „tato kniha…“, link by měl vést ke knize, nikoliv do knihkupectví nebo na stránku autora biografie.
- Vytvářejte odkazy, které vedou na obsah, nikoliv rozcestník odkazů. Pokud posíláte čtenáře do rozcestníku, přidejte vysvětlení do textu.
URL
- Pojmenujte URL podle titulku.
Dokumenty
- Přiložené dokumenty vkládejte vždy v PDF formátu.
- Název dokumentu ideálně bez diakritiky a mezer.
HTML a CSS
- Stránka je vystavena na CSS a HTML, používejte proto validní HTML kód a respektujte kaskádové styly (CSS). Styly usnadňují zachovat vzhled našich stránek.
Intranet
- Při tvorbě nové stránky/aplikace je třeba dbát na její název, na základě kterého se tvoří URL, které je neměnné.