Metodika pro web a intranet

Z Manuály FFUK
Verze z 30. 5. 2014, 11:20, kterou vytvořil Schambep (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka: == Text == === Titulek k článku === * Titulek je používán ve vyhledávačích a URL, proto by měl být smysluplný, krátký a výstižný. * Měl by být krátký…)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Text

Titulek k článku

  • Titulek je používán ve vyhledávačích a URL, proto by měl být smysluplný, krátký a výstižný.
  • Měl by být krátký na jeden řádek, avšak stále dostatečně informativní.
  • Při psaní titulku nepoužívejte pouze velká písmena.


Obrazový materiál

Obrázky v textu

  • Nahrávejte obrázky v menší velikosti a formátu, aby zbytečně nezpomalovaly načítání stránky.
  • Je-li potřeba, obraz ořízněte. Oříznutí pomáhá definovat předmět obrazu tím, že odstraní nadbytečné pozadí.
  • Aby váš obrázek zaujal pozornost čtenáře, používejte kontrastní barvy.

Formáty

  • Existují tři obrazové formáty, které se využívají pro webové stránky – GIF, JPEG, PNG.
  • Pro fotografie a grafiku doporučujeme používat formát JPEG.

Header na úvodní stránce

  • Rozměry – 1280px x 250px.
  • Obsahuje krátký titulek a perex (150 – 200 znaků).

Boční bannery na úvodní stránce

  • Zachovávejte jednotný rozměr - 320px x 95px.
  • Na stránce může být maximálně 6 bannerů.
  • Banner by měl být graficky co nejjednodušší a měl by obsahovat minimum textu.


Odkazy

Odkaz v textu

  • Ujistěte se, že je odkaz funkční.
  • Zkontrolujte obsah, na který odkazujete.
  • Nepište “klikněte zde” jako jediný text odkazu.
  • Propojte odkaz s textem přirozeně.
  • Pište jasné odkazy. Pokud stojí v odkazu „tato kniha…“, link by měl vést ke knize, nikoliv do knihkupectví nebo na stránku autora biografie.
  • Vytvářejte odkazy, které vedou na obsah, nikoliv rozcestník odkazů. Pokud posíláte čtenáře do rozcestníku, přidejte vysvětlení do textu.

URL

  • Pojmenujte URL podle titulku.


Dokumenty

  • Přiložené dokumenty vkládejte vždy v PDF formátu.
  • Název dokumentu ideálně bez diakritiky a mezer.


HTML a CSS

  • Stránka je vystavena na CSS a HTML, používejte proto validní HTML kód a respektujte kaskádové styly (CSS). Styly usnadňují zachovat vzhled našich stránek.


Intranet

  • Při tvorbě nové stránky/aplikace je třeba dbát na její název, na základě kterého se tvoří URL, které je neměnné.