Zápis do dalšího ročníku

Z Manuály FFUK
Přejít na: navigace, hledání

OBECNÉ INFORMACE

  • postup elektronického zápisu do dalšího ročníku se skládá z několika kroků:
- Nejprve je třeba provést kontrolu počtu získaných kreditů, zda je dostatečný pro postup do dalšího ročníku.
- Pokud kontrola proběhne úspěšně, podávám si v SIS žádost o postup do dalšího ročníku.
- Když mě referentka do dalšího ročníku zapíše, vytisknu si evidenční list, který kdykoli v průběhu zimního semestru doručím na Studijní oddělení.
  • Podle tohoto manuálu lze v záložce Kontroly postupovat i v případě kontroly a uzavření studia před BZK/SZK. Ke správnému uzavření studia by se měl celkový výsledek kontroly rovnat hodnotě SPLNIL. Následně se podává el. žádost o uzavření studia možností - Žádám studijní oddělení o provedení kontroly před SZZ.


PROVEDENÍ KONTROLY

  • Po přihlášení do SIS si zvolím modul Výsledky zkoušek - prohlížení a v horní zelené liště zvolím poslední záložku Kontroly.

Vysledky.png Kontrola001.png

  • V této části vyberu typ kontroly (tj. zadám ročník, který ukončuji) a požádám o její provedení tlačítkem Proveď.

Kontrola002.png

  • Zobrazí se seznam kontrol, o které bylo požádáno.

Kontrola003.png

  • Pokud se kontrola sama po chvíli neprovede, aktualizuji si okno prohlížeče tlačítkem F5 na klávesnici , případně ikonou v záhlaví okna svého prohlížeče.
  • Provedená kontrola vypadá následovně:

Kontrola004.png

Vysvětlivky:

A) Informace o splněných a nesplněných povinných a povinně volitelných předmětech - pro postupu do dalšího jim není třeba věnovat pozornost.
B) Počet kreditů a výsledek kontroly - pro postup do dalšího ročníku jsou tyto údaje rozhodující.
C) Informace, které z povinných a povinně volitelných předmětů (a z jakých důvodů) není možné v následujícím ak. roce zapsat - pro postup do dalšího ročníku nehrají žádnou roli, není třeba jim věnovat pozornost.


ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST O ZÁPIS DO DALŠÍHO ROČNÍKU

  • Úspěšná kontrola výsledků zkoušek ke správnému zápisu do dalšího ročníku ale nestačí. Je třeba ještě o něj elektronicky požádat svou studijní referentku.
  • Stiskem tlačítka Podat žádost v záložce Kontroly podám závaznou žádost o zápis do dalšího ročníku.

Kontrola005.png

  • Studijní referentka nejpozději do 4 (v červenci a srpnu v době dovolených do 10) pracovních dnů ověří splnění podmínek pro postup do dalšího ročníku a vytvoří mi nový studijní stav. Vytvořením nového studijního stavu jsem zapsán/a do dalšího ročníku. Pokud zjistím, že jsem nebyl/a do 4 (v červenci a srpnu do 10) pracovních dnů převeden/a do nového studijního stavu, kontaktuji neprodleně emailem svou studijní referentku.
  • V případě, že studijní referentka ověřila splnění podmínek pro postup a zápis do dalšího ročníku provedla, tak se v záložce Kontrola zobrazí místo tlačítka žádosti o kontrolu text Příští rok: studuje od....

Evidencni list0.png

  • Tento údaj se ale zobrazuje pouze v době, kdy je možné o zápis do dalšího ročníku elektronicky žádat. Pokud chci zjistit v době, kdy už podávání žádostí o kontrolu není dovoleno, zda jsem v pořádku zapsán/a do dalšího ročníku, půjdu do modulu Osobní údaje pod položku Evidenční list. Když se mi zde nabízí možnost tisku evidenčního listu pro následující ak. rok, jsem v pořádku zapsán/a.


TISK EVIDENČNÍHO LISTU

  • V modulu Osobní údaje nejdříve zkontroluji, zda všechny jeho položky odpovídají skutečnosti, zda je např. správně vyplněn kontaktní e-mail. Kontrole správnosti a aktuálnosti kontaktního e-mailu a doručovací adresy věnuji velkou pozornost. V případě, že nebudou správně vyplněny, fakulta mě nemůže kontaktovat v případných klíčových záležitostech, což může vést až k ohrožení mého studia.

Osobniudaje.png

  • Pokud zjistím, že mi údaje už neodpovídají, požádám o změnu svou studijní referentku.
  • V horní zelené liště menu následně zvolím Evidenční list a vytisknu evidenční list na nový, následující akademický rok.
Evidencnilist001.png

Evidencni list.png

  • Vytištěný a a vlastnoručně podepsaný evidenční list odevzdám své studijní referentce na Studijním oddělení. Odevzdání může proběhnout kdykoli během zimního semestru. Teprve na jeho základě však mohu obdržet kupón na kartu ISIC a potvrzení o studiu.


ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ

  • Vyučující nezapsal do SIS splněný atest - V tomto případě požádám vyučujícího či osobu pověřenou zápisem výsledků na příslušné katedře/ústavu o zapsání. Pokud se tak do týdne nestane, obrátím se na proděkana pro studijní záležitosti.
  • Nemám splněný předmět zapsán v SIS - V tom případě požádám o dodatečné zapsání předmětu do SIS a svou žádost přesvědčivě zdůvodním a doložím (závažné zdravotní důvody, chyby ve vypsaných předmětech, které nespočívají v mém opominutí, ohrožení dalšího studia). Je zapotřebí počítat s tím, že je povinností studentů zapsat si předměty vždy ve stanoveném termínu a rovněž je povinností studentů provést vzápětí kontrolu zápisu předmětů. Student tedy nemá právo na to, aby žádosti podané po uplynutí lhůty určené pro zápis předmětů bylo vyhověno. Žádosti bez řádného zdůvodnění budou zamítnuty. Pokud bude mé žádosti vyhověno, požádám vyučujícího či osobu pověřenou zápisem výsledků na základní součásti o zápis výsledku.
  • V případě, že jde o jinou příčinu - Obrátím se na Referát SIS. Pokud není možné věc vyřešit ani tam, obrátím se na vedoucí studijního oddělení.